Rántott bÉKA

Főztem!

Köményes cheddar sajtos rizottó

2018. január 05. 17:54 - ÍzekTrendekSzerelmek

Tekintve, hogy néhány nem olyan régen elkövetett utazgatás következtében megnövekedett a sajtok száma a hűtőben, kitaláltam, hogy sajtos rizottót kell készítenem. Aztán a cheddar mellett döntöttem, amit mascarponéval tettem krémesebbé, és hirtelen ötlettől vezérelve meghintettem köménnyel. 

Meglepően jól passzolnak ezek az ízek, próbáljátok ki!

 

img_20171231_172604.jpg

 

Hozzávalók:

1 kis fej vöröshagyma

1/2 bögre rizottórizs

1 dl fehérbor

0,5 l alaplé

10 dkg cheddar sajt

50 g mascarpone

köménymag

kókuszzsír

 

1. Egy serpenyőben kevés kókuszzsíron megpirítom a kockákra vágott hagymát, majd hozzáöntöm a rizst. Folyamatosan kevergetem, hogy átvegye az edény hőmérsékletét, de ne égjen le. 

2. Hozzáadom a fehérbort, amit nagyon gyorsan magábaszív a rizs, úgyhogy már mehet is hozzá egy merőkanál alaplé. Amint felszívja a folyadékot a rizs, adagolhatom a következő kanállal. Felváltva vizet is adhatok hozzá, ha lazábbra szeretném az ízét készíteni. 2-3 kanál folyadék után adom hozzá a köménymagot, és azt is egyenletesen belekeverem.

3. Amikor már teljesen puha, krémes a rizottóm, beleborítom az apró kockákra vágott cheddar sajtot, hagyom, hogy kicsit megolvadjon, majd hozzáforgatom a mascarponét. Leveszem a tűzről, és ha még igényli a sót, akkor sózhatom kissé.

 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6613547417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása