Rántott bÉKA

Főztem!

Vaníliás mazsolás birsalmaleves

2017. november 07. 16:42 - ÍzekTrendekSzerelmek

Van egy szép birsalmafa a szüleim háza előtt, de engem sosem hozott igazán lázba. A birsalmáról mindig a kompót jutott eszembe, amit annyira nem szerettem, de szerintem csak és kizárólag a nagymamámnál ettem egész életemben. Nem volt rossz, csak hát na... birsalma íze volt. :) 

Aztán évekkel később kaptam egy üveg birsalmalekvárt, ami nagyon lassan fogyott el, mert minden más lekvár finomabbnak tűnt.

Szóval, ezekkel az emlékekkel kellett kitalálnom valamit, amikor a hétvégén kaptam néhány birsalmát otthonról. Elolvastam pár helyen, hogy mennyi jótékony hatása van ennek a gyümölcsnek, szuper egészséges, tele van C-vitaminnal, stb., de még mindig csak a kompót jutott róla eszembe. Aztán megkóstoltam nyersen is egy falatot, de elképesztően savanyú volt. Miután találtam néhány cikket arról, milyen fűszerekkel érdemes próbálkozni, ha az ember egy birsalmával áll szemben. Így született ez a leves, ami -be kell vallanom,- egészen kellemes csalódás számomra:

img_20171104_120916.jpg

 

Hozzávalók:

2 db birsalma

1/2 vaníliarúd

1 marék mazsola

3 db szegfűszeg

csipet fahéj

citromlé

méz

100 ml kókusztejszín

 

1. A birsalmát jól megmosom, és miután eltávolítottam a magházát, kockákra vágom. 

2. Kétszeres mennyiségű vízzel felöntöm, majd hozzáadom a vaníliarudat, a mazsolát, a szegfűszeget, a fahéjat, egy kevés citromlevet és annyi mézet, hogy egy kicsit megédesítse a levesemet.

3. Ha megfőtt a birs, leveszem a tűzről, és belekeverem a kókusztejszínt. Hidegen és melegen is fogyasztható. :)

 

Jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8013141686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása