Rántott bÉKA

Főztem!

Sztrapacska kacsazsírban pirított lilahagymával

2017. január 29. 20:41 - ÍzekTrendekSzerelmek

Szlovákiában voltam síelni a héten. Mivel ez volt életem első "felnőtt síelése", kalandosnak ígérkezett több szempontból is. Olyan célokat tűztem ki magam elé például, hogy ne törjem el egyik végtagomat sem, igyak finom helyi söröket, és jókat együnk/főzzünk a többiekkel. 

Első cél pipa.

Második pipa (a Tatra tea is lecsúszott). :)

A harmadik csak részben teljesült, ugyanis az alapos bevásárlás ellenére, szégyenszemre semmilyen főzési folyamatban nem vettem részt. :D Kifejezetten kényelmesre sikeredett részemről ez a kis kiruccanás, még a reggeli kávémat sem én főztem... :) A finom kaják azonban így sem maradtak el szerencsére, és amíg épp jóízűen vacsoráztam, rádöbbentem, hogy még sosem készítettem sztrapacskát (vagy, ahogy Szlovákiában hívják, bryndzove halusky), holott, ez az egyik kedvenc fogásunk SzZs barátnőmmel közösen. Korábban kísérőitalnak mindig Pina Coladát választottunk hozzá... Régi szép idők... Nos hát, egyébként sem tudtam bryndza nélkül hazajönni, úgyhogy a legfontosabb összetevő adott volt.

 

dsc_1606_edited.jpg

 

Hozzávalók:

500 g krumpli

1 db tojás

200 g búzaliszt

csipet só

100 g bryndza (juhtúró)

1 fej lilahagyma

kacsazsír

frissen őrölt bors

 

1. A krumplit nagyon apróra reszelem. Hozzáadom a tojást, a lisztet és a sót, majd összedolgozom a masszát. Ha véletlenül nem reszeltem a krumplit elég apróra (megtörtént eset alapján), akkor botmixerrel még javíthatok az állagán. :)

2. Egy nagy fazékban vizet forralok, és nokedliszaggatóval beleaprítom a masszát. Kb 10 percig főzöm, majd leszűröm, és átöblítem hideg vízzel. Hozzákeverem a juhtúrót.

3. A kacsazsíron megforgatom a karikákra vágott lilahagymát, amíg kicsit megfonnyadnak.

4. Tálaláskor a sztrapacska tetejére halmozom a hagymát, és frissen őrölt borsot szórok a tetejére.

 

Jó étvágyat! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1512167219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása