Rántott bÉKA

Főztem!

Kápia krémleves diós krémsajttal

2016. november 13. 18:49 - ÍzekTrendekSzerelmek

Vettem paprikát. Rengeteget. Mármint ahhoz rengeteget, hogy csak úgy szendvicsben eleszegessem. A sült paprikát annyira nem szeretem, és semmi más nem jutott eszembe, csak az, hogy úgy ennék egy finom levest. :) Ebben a hideg időben ez az érzés szerintem gyakran rátör az emberre. Persze, paprikalevest életemben nem ettem még, úgyhogy gőzöm nem volt arról, hogy majd hogy kéne sikerülnie. Nem tudom eldönteni, hogy ez segítség volt-e, vagy épp ellenkezőleg. :D

 

dsc_1339.JPG

 

Hozzávalók:

1 kg kápia paprika

1/2 fej vöröshagyma

1 dl száraz fehérbor

100 g diós krémsajt (én Président Rondelét használtam)

olivaolaj

tökmagolaj

parmezán

apróra vágott dió

 

1. Miután kivágtam a paprika csumáját, nagyobb szeletekre vágom, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe halmozom a darabokat. Vékonyan meglocsolom olivaolajjal (ha esetleg van kéznél olajspray, azzal nagyon szépen, egyenletesen lehet beteríteni). Kb. 200 fokon sütöm 20-25 percig, majd kiveszem a sütőből, és ha kihűlt, opcionálisan meghámozhatom. Ezt azért írom így le, mert én nem hámoztam meg, de a kedvenc kóstoló bizottságom egyik tagja szerint "azt úgy szokták". :)

2. Közben az kockákra vágott vöröshagymát üvegesre pirítom egy kevés oliván, majd hozzáadom a fehérbort, amiből néhány perc alatt elforralom az alkoholt. Ekkor hozzáadom a sült paprikaszeleteket, és felöntöm vízzel a levest. 

3. 20-25 perc főzés után sózom, és botmixerrel pépesítem az egészet.

4. Visszateszem a tűzre, és hozzáadom a diós krémsajtot. Addig keverem, amíg a sajt teljesen el nem olvad, majd lefedem, és 10 percet pihentetem.

5. Tálalásnál tökmagolajat, parmezánt és diódarabokat szórok rá. Ha elég sűrű a levesem, a dió is megáll a tetején. ;)

Jó étvágyat hozzá!!

 

dsc_1360.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7711923287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása