Rántott bÉKA

Főztem!

A híres le'Rakott krumpli

2016. november 01. 20:37 - ÍzekTrendekSzerelmek

Anyukám nem szeret főzni.

Nem is tagadja, nem is harcol ellene, de ha teheti, elkerüli ezt a "főzés szituációt". Szerintem a családunkban ő az egyetlen, aki vígan meglenne ez a tevékenység nélkül akár élete végéig, ha úgy hozná a sors. Annak rendkívül örül, ha nagy ritkán hazamegyek, és leveszem a válláról egy hétvégi ebéd felelősségét. Olyannyira, hogy képes végigjárni az egész piacot, bevásárlóközpontot, ha kitalálom, hogy ez vagy az hiányzik a menühöz, amit kitaláltam. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy nem találja fel magát a konyhában, de nyilván más az, amikor valaki élvezettel főz, mint amikor megszokásból, vagy kötelességből.

Most, hogy ilyen csodás képet festettem a saját édesanyámról :), el kell mondanom, hogy életem egyik legmeghatározóbb receptjét tőle tanultam. Mondhatnám, hogy ez a hagyományos rakott krumpli alternatívája, vagy újragondolt változata, de az igazság az, hogy én kb. 6-7 éves koromig nem ismertem más verziót, nekem ez volt a hagyományos. A lerakott krumpli. Erről az ételről olyan sok dolog eszembejut... 

... amikor az óvodában megkérdezte egyszer valaki, hogy anyukám miket szokott főzni, akkor hirtelen csak két étel jutott eszembe. A lerakott krumpli és a rizseshús. És aztán hiába kerestem az emlékeimben mást, arra jutottam, hogy más talán nincs is nálunk. Itt mindenképpen hozzá kell tennem, hogy anyukám ennél lényegesen változatosabban főzött akkor is, de nekem ez a kettő nagyon megmaradt, és úgy éreztem, másra nincs is szükség.

... aztán jött a felismerés, hogy ezt az ételt rajtunk kívül mindenki egy tepsis sült ételként ismeri. Ugyanis nálunk a lerakott krumpli egy fazékban főzött étel. Borzasztóan kétségbeejtő volt, hogy egyeseknek úgy kellett felnőniük, hogy egy ilyen "üres" verziót ettek egész életükben. 

... majd elkezdtem főzni tanulni. Lévén, ez egy elég egyszerű egytálétel, az elsők között ezt sajátítottam el.

... és milyen jól jött, amikor már albérletben laktam. Először is nem volt drága, ami egy fontos szempont egyetemistaként. A környezetemben mindenki hitetlenkedve szemlélte először, de az első falatok után kivétel nélkül meggyőződtek arról, hogy ez egy fantasztikus dolog. Néha már úgy éreztem, hogy csak ezért barátkoznak velem néhányan. :D

Az évek során számos variációval találkoztam, majd 2014-ben a Gourmet Fesztiválon is a rakott krumpli volt a téma, gondoltam, ott találhatok vetélytársat. De a mi lerakott krumplinkban azt hiszem annyi emlék van, hogy azt nem lehet Michelin-csillagokban mérni...

 

dsc_1325.JPG

Hozzávalók:

5-6 db közepes méretű krumpli

4 db tojás

1 szál kolbász

1 tk olaj

1,5 l tej

 

1. A tojásokat keményre főzöm (10-12 perc)

2. Ezzel párhuzamosan a kolbászt karikákra vágom, és az olajon kicsit megpirítom, hogy kifolyjon a zsír belőle. A krumplit megpucolom, szeletekre vágom, és hozzáadom a pirított kolbászhoz. Az egészet megkeverem, megforgatom, majd felöntöm a tejjel.

3. Ha kész a tojás, felszeletelem, és a többihez adom. Sózom, és az egészet addig főzöm, amíg a krumpli puha nem lesz.

 

Ui.: És persze próbálgattam én is finomhangolni a receptet, de mindig arra jutottam, hogy ez úgy jó, ahogy van. És az sem baj, ha kicsit szétfő a krumpli. :)

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr4111836315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsanna Judit Szigeti 2016.11.05. 13:43:09

Wow, ki fogom próbálni. Tényleg 4 szál kolbászt használsz a 6 szem krumplihoz, vagy elírás? Annyit biztos nem teszek bele azért. :-)

ÍzekTrendekSzerelmek 2016.11.05. 16:55:22

@Zsuzsanna Judit Szigeti: Jó ég, az azért túlzás lenne valóban. Már javítom is! :) Köszi, hogy szóltál, és majd számolj be, hogy sikerült! :)

bambuszmaci 2016.11.13. 17:52:43

Nálam nagyobb rakott krumpli rajongó nemigen van, ezért kissé szkeptikusan álltam neki a főzésnek... főleg, hogy itthon mindössze egy kicsit régi, kb. 15 centis kolbászdarabka árválkodott... de még az is bőven elég volt, és ISTENI lett. Köszönöm a receptet és azt, hogy szombaton nem kellett 2 órát a konyhában állnom :)

Segna 2016.12.18. 09:09:16

ZSENIÁLIS! Elélnék krumplin míg a világ a világ, plussz 2 nap ;-) de, hogy ez eddig kimaradt az életemből, hihetetlen! Kézcsók a mamának!
Próbáltad már édesburgonyával? Nekem most az anagy kedvencem...
Esetleg sütőtökkel keverve... Hmmm kipróbálom itt a karácsonyi őrületben, aztán ha túlélem - nem kövez meg a család - beszámolok róla.
Boldog és rántotthús mentes ünnepeket!

ÍzekTrendekSzerelmek 2017.01.02. 15:20:40

@Segna: Remélem, túlélted, és boldog új évet neked is! :)
süti beállítások módosítása