Rántott bÉKA

Főztem!

Currys sárgarépa-krémleves kókusztejjel

2016. november 06. 18:46 - ÍzekTrendekSzerelmek

Kifejezetten izgultam ennek a levesnek az elkészítésénél. Soha nem csináltam még répalevest, és amilyeneket ettem életem során... nos, hát egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor ízlett. :) A répát szeretem, nyersen is, sülve is, a főtt répa viszont nincs a kedvenc kajáim 10-es toplistáján, hogy úgy mondjam. Kókusztejes répalevest ettem már egyébként, és ez egy kis bizalmat mégis adott az elkészítéshez, mert az nagyon finom volt.

A curry csak a végén jutott eszembe, hogy érdekes lenne, és csak egy kis adagba tettem először, hogy megkóstoljam. Megérte! :)

 dsc_1332.JPG

Hozzávalók:

1 kg répa

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

3 cm-es darab gyömbér

3 ág citromfű

olivaolaj/kókuszolaj

1 l kókusztej

curry

parmezán

mandulaszirom

mascarpone

koriander

 

1. A zsiradékon megpirítom a kockákra vágott vöröshagymát, majd hozzáadom a fokhagymát, a gyömbért (megpucolva, egészben), a citromfüvet. Kb. 3-4 percig pirítom kis lángon, ügyelve arra, hogy ne égjen le. 

2. A karikákra vágott répát hozzáadom, és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje.

3. Ha a répa megpuhult kiveszem a gyömbért és a citromfüvet, majd összeturmixolom sűrű péppé az egészet. Ezután felöntöm kókusztejjel, megsózom és hozzáadom a curryt. Újra felforralom, majd ráteszek egy fedőt és hagyom "érni" 10 percig.

4. Tálalásnál mandulaszirmot, parmezánt, mascarponet, friss koriandert tehetek a tetejére.

 

És már csak meg kell enni! :)

dsc_1328.JPG

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1111923225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÍzekTrendekSzerelmek 2016.11.10. 16:09:32

@Chaoyang: Én most másfél teáskanálnyit tettem bele, de ezzel lehet szerintem játszani. Ha inkább az édességét szeretnéd érezni, akkor lehet kevesebb. :)
süti beállítások módosítása