Rántott bÉKA

Főztem!

Mézes-kecskesajtos muffin

2016. december 03. 09:05 - ÍzekTrendekSzerelmek

Rám szóltak (elsőként HF), hogy ideje lenne édességeket is készítenem. Ígérem, hogy legközelebb valami elképesztően csokis recept következik, de most egy kedvenc párosításommal nyitnám az "édesség" címkét.

A kecskesajt és a méz (vagy valami hasonló édesség) összhangjával először a jeruzsálemi piacon találkoztam, ahol egy hirtelen ötlettől vezérelve késztetést éreztem, hogy kirendeljek egy hatalmas adagot ebből a furcsa, számomra ismeretlen édességből. Természetesen a felét sem tudtam megenni, de nem azért, mert nem ízlett, hanem mert nagyon tömény volt, és gyorsan eltelített. 

Később előételként, kisebb porciókban csemegeként eszegettem itthon is, de az, hogy a muffinba hogy került... Először is, mézzel készítettem az alaptésztát, és ehhez kerestem méltó ízpárt. Nem gondoltam, hogy ennyire jól fog sikerülni...

 

dsc_1412.JPG

 

Hozzávalók:

125 g vaj

175 g méz

300 g búzaliszt

2 db tojás

1 cs. sütőpor

1,5 dl tej

150 g lágy kecskesajt

 

1. A vajat a mézzel összemelegítem (csak annyira, hogy szépen egybeolvadjanak), majd habosra keverem.

2. A lisztet a sütőporral összekeverem, majd szép lassan, folyamatos kevergetéssel hozzáadom a mézes vajat, a tojásokat és a tejet.

3. Ha szép egyenletes a tésztám, hozzákeverem a kecskesajt felét.

4. Muffinpapírba töltöm, a papír 2/3-áig, majd mindegyik tetejére teszek egy darabka kecskesajtot a maradék félből.

5. Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöm.

 

Melegen ajánlom! ;)

 

dsc_1420.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr7312013092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása