Rántott bÉKA

Főztem!

Rukkolás csicseriborsó céklarizottóval

2016. november 10. 18:48 - ÍzekTrendekSzerelmek

A rizottóval viszonylag friss a kapcsolatunk, ami a főzést illeti. Nem szerepelt sokáig a bevásárlólistámon sem, és az étteremben is valahogy átugrotta a szemem az erről szóló sorokat az étlapon. Aztán egy receptben arról olvastam, hogy addig kell főzni, a rizottórizst, amíg selymes nem lesz... Ezt kihívásnak vettem. :D Hogy lehet egy rizs selymes? Gondoltam, ezt ki kell próbálnom. Csináltam már sütőtökös rizottót, sült céklásat, de ami miatt ezt a verziót választottam mostanra, a  következő kis történet:

Egy nagyon kedves barátnőm (LCsK) imádja a céklát. Annyira, hogy a facebookon külön Cékla csoportot üzemeltet. Én is neki köszönhetem szerintem, hogy elkezdtem anno céklát enni. :) Egyik este épp nálam csoportosultunk páran, amikor az autóval érkezők kedvéért (1 fő) felbontottam egy üveg finom céklalevet. A 2 literes kiszerelésből pontosan 1 dl fogyott az este folyamán, úgyhogy rám maradt egy csomó a végén. Minden rajongásom ellenére literszámra mégsem tudok céklalevet inni, úgyhogy ki kellett találni hozzá egy receptet. :) Íme:

 

dsc_1354.JPG

 

Hozzávalók:

100 g rizottórizs

1/2 fej vöröshagyma

4 dl céklalé

4 dl alaplé

150 g kecskesajt

300 g csicseriborsó

3 ek rukkola pesto

olivaolaj

lenmag

szezámmag

 

1. A hagymát apró kockákra vágom, és egy kevés olajon megpirítom. Hozzáadom a rizottórizst, és pár percig kevergetem az edényben. Folyamatos kevergetés közben elkezdem adagolni a két folyadékot felváltva (alaplé, céklalé). Ezt addig folytatom, amíg a a rizottóm "selymes" nem lesz. :) Ha elértem a kívánt állagot, megkóstolom, és ha szükséges, kicsit megsózom.

2. A csicseriborsóhoz (lehet konzerv, vagy főtt csicseriborsó) hozzáadom a kecskesajtot és a rukkola pestot (elkészítési javaslat az ananász kihagyásával: Ananászos rukkola pesto), és egyenletesre keverem.

3. Tálalásnál a rizottóra szezámmagot, a csicseriborsóra lenmagot szórtam.

Nyami!

 

dsc_1344.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr10011923279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása