Rántott bÉKA

Főztem!

Mascarpones-fehérboros sütőtökkrémleves ropogós zsályalevéllel

2016. október 24. 12:00 - ÍzekTrendekSzerelmek

Az őszi, téli esték kedvencei a krémlevesek. És miből is főzhetnénk ilyenkor fincsi krémlevest, ha nem az egyik nagy őszi zöldségslágerből, a sütőtökből?! 

Sokáig meggyőződésem volt, hogy nem szeretem a sütőtököt. Emlékszem gyerekkoromban anyukám oda-vissza volt a sült sütőtökért, de én már akkor rosszul voltam tőle, amikor megcsapott az illata. El sem tudtam képzelni, mit lehet ezen szeretni, és még bosszantott is, hogy ha már bekapcsolta a sütőt, akkor miért nem valami sütit sütött. :) Majd pár éve "véletlenül" megkóstoltam a sütőtöklevest, aminek nem is volt olyan az íze, mint a sült sütőtöknek. Krémesebb volt, és lágyabb. Elkezdtem hát kísérletezni, és ez lett az eddigi legjobb receptem erre a témára:

dsc_1300.JPG

 

Hozzávalók:

1/2 kg sütőtök

1/2 fej vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

1 db közepes burgonya

1 db kis édesburgonya

4 tk vaj

1 dl száraz fehérbor

100 g mascarpone

0,5 liter húsleves alaplé

10-12 levél zsálya

bors

tökmag

szezámmag

lenmag

 

1. A felhevített vajon megpirítom a zsályaleveleket, majd amikor készen vannak (3-4 perc), szalvétára, papírtörlőre félreteszem őket, hogy ropogósra száradjanak.

2. Az edényben maradt vajra dobom a felkockázott vöröshagymát, és ha már üveges, akkor hozzáadom a zúzott fokhagymát. Azért érdemes a fokhagymát később adagolni, mert nagyon könnyen odaég. Felöntöm a sistergő hagymát a fehérborral, és hagyom egy pár percet főni. A nagyobb kockákra vágott sütőtököt, burgonyát és édesburgonyát ezt követően teszem az edénybe. Megkeverem a zöldségeket a hagymás, boros lében, majd felöntöm az alaplével, és annyi vizet adok hozzá, hogy bőségesen ellepje a zöldségeket. Nagy lángra kapcsolom a gázt az edény alatt. Nem érdemes ennél több folyadékot adni hozzá, ha igazán krémes levest szeretnénk.

3. Miután forrni kezd, kb. közepesre állítom a gázt, sóval, borssal fűszerezem, és addig főzöm, amíg a zöldségek meg nem puhulnak.

4. Ha a zöldségek puhára főttek, botmixerrel turmixolom a levest. Ekkor adom hozzá a mascarpone-t. Ha a sajt teljesen elolvadt, akkor kész a finom levesem.

5. Tálaláskor tökmaggal, szezámmaggal, lenmaggal szórom meg a tetejét, és ha ügyes voltam, akkor szépen megállnak a tetején. :)

 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rantottbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8011723653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása